Click to add kicker – Disse næringene imponerer ikke SOLA: Leder i Grønt Landtransportprogram, Ingelin Noresjø, refset to konkrete bransjer for manglende miljøfokus under Logistikkdagen Rogaland.
Transport & Logistikk 2024: Hva stopper oss fra å nå utslippsmålene i landtransporten? – Den grønne omstillinga går for sakte. Transportbransjen sliter med lønnsomheten og manglende insentiver. Heldigvis er dette mulig å gjøre noe med.
Regjeringens forslag til statsbudsjett 2025: Manglende prioritering av klima Med unntak av to punkter ser Grønt Landtransportprogram lite i statsbudsjettet for å redusere utslippene fra landtransporten.
Transport & Logistikk 2024: Hva stopper oss fra å nå utslippsmålene i landtransporten? – Den grønne omstillinga går for sakte. Transportbransjen sliter med lønnsomheten og manglende insentiver. Heldigvis er dette mulig å gjøre noe med.
Click to add kicker Minner om siste frist til å søke bedriftslading GRØNT LANDTRANSPORTPROGRAM OG ENOVA: Siste frist for å søke støtte til bedriftslading for elektriske lastebiler er 15. oktober.
- Når ikke klimamålene for landtransporten i 2030 RAPPORT: Men med forsterkede tiltak kan målene nås i 2034.
NTP: GLP: - "Blanda drops" i NTP Nasjonal Transportplan for perioden 2025-2036 blir møtt med en blanding av ros og kritikk fra Ingelin Noresjø i Grønt Landstransportprogram.
Logistikkbransjen inviterer ungdomspartilederne til debatt 19. mars: Ungdomspartiene tar debatten om "grønn transport" og samferdsel Førstkommende tirsdag inviterer NHO Logistikk og Transport og Grønt Landtransportprogram til en spennende ungdomspartilederdebatt i Næringslivets Hus samferdsel og "grønn transport".
Tema: Grønn omstilling i veitransporten: BNG fremskynder fyllestasjoner for biogass i Nord-Norge Barents Naturgass (BNG) fremskynde planene om de første fyllestasjonene for biogass til fjerde kvartal 2024. Det er nesten ett år tidligere enn først antatt.
Tema: Grønn omstilling i veitransporten: - 2023 har vært et gjennombrudd for infrastruktur - Om 2022 var et gjennombrudd for lastebilprodusentene, har 2023 vært et gjennombruddsår for infrastruktur for grønn transport.
Statsbudsjettet 2024: Slik kommenterer NHO Logistikk og Transport budsjettforlsaget På sine hjemmesider har NHO Logistikk og Transport gitt sine første betraktninger på statsbudsjettet.
Noresjø og Hagen har "Peiling" på Spotify Ingelin Noresjø og Ole Andreas Hagen kaster seg på podcast-bølgen for å spre kunnskap om logistikknæringen - både for de som jobber i bransjen og ønsker å bli ytterligere oppdatert, og de som står på utsiden som ønsker å vite mer hvordan logistikk- og samferdselssektoren henger sammen.
ZERO: - Norsk klimapolitikk trenger akselerasjon for å nå målsetninger innen 2030 Kun en kraftfull, helhetlig og akselerert klimapolitikk må til for å oppnå målene om å redusere utslippene med 55 prosent innen 2030.
Click to add kicker Slik skal logistikkbransjen halvere klimagassutslippene innen 2030 I den rykende ferske rapporten «Det grønne skiftet for logistikk- og transportbransjen», gir NHO Logistikk og Transport og Grønt Landtransportprogram oppskriften på hvordan klimagassutslippene fra logistikkbransjen kan reduseres dramatisk de neste årene.
"DET GRØNNE SKIFTET": INVESTERER I 140 EL-LADESTASJONER OG 13 HYDROGEN-STASJONER: - Se til Sverige! Svenske myndigheter har satt av 1,4 milliarder kroner til etablering av 140 el-ladestasjoner for godstransportnæringen og 13 fyllestasjoner for hydrogen.
Skal halvere utslippene fra landtransporten innen 2030 Grønt landtransportprogram har en ambisiøs målsetting: Å bidra til en halvering av utslippene fra veitransporten innen 2030. Mesteparten av kuttene må tas innen den veibaserte godstransporten.
Det koker i bransjen Ilddåp for Noresjø Ingelin Noresjø fikk denne uken så absolutt sin ilddåp som prosjektleder for Grønt Landtransportprogram i NHO.
Tidligere statssekretær til Grønt landtransportprogram - Transportsektoren skal gjennom en transformasjon Tidligere statssekretær Ingelin Noresjø har takket ja til stillingen som prosjektleder i NHOs Grønt landtransportprogram.
Fersk rapport konkluderer: Tungbil-ladningen koster 13 milliarder - Det koster minst 13 milliarder kroner å bygge ut ladestasjoner for tunge kjøretøy i Norge.
Hele verdikjeden er med Utfordringene står i kø - særlig for tungtransporten Det finnes knapt lynlading for tunge kjøretøy, og hydrogen er kun på teststadiet. Men både verdikjeden og organisasjoner gir nå full gass for å nå miljø- og klimamålene.